Tuesday, 10 June 2014

Pos Laju Rosakkan Barang?



Assalamualaikum


Sejak dua menjak ni servis pos laju agak down. Tracking number tak update dalam sistem. Bila check, tak rekod. Hmmmm... Bila call pos laju, diorang cakap peak season nak puasa. Nak raya. So busy. Kalau tak update pun, kenapa masih belum deliver? Dah lima hari pos out. Tapi belum sampai. 


Yang paling menyedihkan, syiera terima wasap daripada customer. Barang rosak. Ibu putih collagen drink tumpah hampir setengah jar. Salah siapa? Kita dah balut sebaik mungkin. Siap bubble wrapping lagi. Hmm.. What happened pos laju? Syiera syak barang dicampak masa urusan transit. Padahal kita letak sticker 'fragile'. 


Hopefully pos laju lebih efficient dalam improving service diorang. Kesian customer syiera. Nasib dia okay. 




17 comments:

  1. Era pon pernah kena jgk .Era ada order buku , lama jugak lah tunggu dlm 3 minggu cm 2. Bila dh sampai terkoyak plastik dia heh geram juga la msa 2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmm.. Tak tau nak guna courier apa sekarang.

      Delete
  2. susah gak macam ni.. adoi...
    masalah betul la..

    yg tak syok juga, perkhidmatan diorang melalui kaunter pun kurang memuaskan..
    sebab daripada 5 kaunter, hanya buka 2 je.. ohh tidak.. bazir masa kami di situ.. :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu betul. Kadang tu muka staf macam moody ja. Macam nak tak nak je layan. Grrrr

      Delete
  3. kena buat aduan ni kalau x depa untung gitu2 je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah call tadi. Dorang suruh email. Tapi rasanya benda ni takes time.

      Delete
  4. same lah kes dengan kawan saya aritu..pos rainbow cookies..dah letak sticker, sampai dekat customer cookies dah hancur

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makanan lagi la awak. Kawan saya jual karamel krup krup. Bila sampai dkt tangan customer dah jadi serdak. Hancur habis. Sama je kalau letak sticker or cop fragile.

      Delete
  5. ish... trok ni... bkn posman tu blh gnti baru brg yg rosak... pos laju trok... fara pnh order brg seminggu baru sampai... tu pon dah call baru nak hantar ke rumah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmm.. Sebelum ni okay je servis tapi tak tau la kenapa skrg macam kurang sikit. Tak semua cawangan macam ni. Ada cawangan servis bagus je.

      Delete
  6. Kena tick tu barangan berkaca kot. Diorg pos laju mmg campak2 je. Sebab nak cepat. Kalau kita kata tu berkaca baru dia letak elok-elok. Selalu camtulah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada sticker fragile Ana. Takkan dorang tak faham fragile = mudah pecah. Haha.

      Delete
  7. ISH2 kesian customer awk tu..

    ReplyDelete
  8. Syiera, walaupun stiker fragile ade. tapi bile diorg kumpulkan sekali masuk karung guni mmg tak nampak dah. Yang tukang angkut ke kargo tu biasanya mmg campak je.

    Mujur la customer ok. tapi kita sebagai peniaga tetap rasa bersalah kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kak, syira rasa bersalah sangat T__T

      Delete
  9. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

    pengkhususan Syarikat.
    1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
    2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

    ReplyDelete

 

Copyright © 2016 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page